Re: rozważania nad nową technologią

Autor: Juliusz 'Julas' Gonera (julas_at_toya.net.pl.nojunk)
Data: Sat 07 Sep 2002 - 17:54:02 MET DST

Sebol wrote:

> oczywiscie ze tak moze byc - szczegolnie jezeli polaczy sie zagrozenie
> w.w. z zagrozeniem badan genetycznych. IMO istnieje spore
> prawdopodobienstwo ze jedno z tych dwoch bedzie poczatkiem konca rasy
> ludzkiej. Po prostu czlowiek to istota ktora uczy sie na bledach a tu
> najmniejszy blad bardzo duzo kosztuje.

I w tym wypadku człowiek nie zdąży się już nieczego nauczyć. I tak właśnie
sądzę - jeśli nikt nam, ludziom nie przeszkodzi to sami się zniszczymy.

> gdyby bylo wiecej takich ludzi jak ty w przeszlosci, to dalej maszyny
> parowej by nie bylo - a inkwizycja robila by swoje.

Nie porównywał bym maszyny parowej do sztucznej inteligencji... A w
dzisiejszych czasach IMHO można gorsze rzeczy od inkwizycji spotkać.

> no oczywiscie wszystko ma swoja cene. Teraz przychodzi zlodziej i jak ma
> zly humor poderznie ci gardlo a w przyszlosci nawet go nie zobaczysz - po
> prostu bedziesz bankrutem po sekundzie.

Bardziej bym się wtedy przejmował tym, że nie żyję...

> Co do terroryzowania przez komp
> jest to mozliwe pod warunkiem ze komputer bedzie mial cos takiego jak
> "charakter". Zdania na ten temat sa podzielone: imo wyska inteligencja
> wytworzy w koncu w komputerze pewne instynkty ale to tylko teoria.

Jeśli posiadałby własną wolę to jestem pewien, że charakter by mu się
ukształtował.

> a jak cie teraz portąci auto - to ups?

Nie ups. Mam oczy - mogłbym temu bez problemów zapobiec, wynikałoby to z
mojej winy.

> zgadza sie, wlasnie dlatego czlowiek zyje srednio 70 lat a procesor moze i
> 500.

Użytkowany? I może jeszcze bez zawieszania się? LOL!

--