Re: LCD czy kineskopowy?

Autor: Zbyszek (zetzzet_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 07 Sep 2002 - 11:04:59 MET DST

Użytkownik "Kallak" <kallak_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> czy warto kupowac monitor LCD - tzn czy slyszalem ze obraz na nich jest
> kiepski w scenach ruchomych - czyli np podczas grania i odtw. filmow. oraz
> jak jest z trwaloscia takiego cudenka? czy lepiej zamist np 17" TFT kupic
> 19" zwykla?

Wszystkie nowe (no moze poza jakimis krzakami) LCD nie maja problemow z
grami i filmami. Natomiast jesli chodzi o trwalosc, to niestety stoja nizej
niz CRT. Na Twoim miejscu, jesli nei kupujesz do tego do biura, gdzie
placisz czynsz 100$ za m2 (wtedy kupno lcd zwroci sie w pare miesiecy ;) to
wzialbym CRT 19". No chyba, ze potrzebujesz go tylko do Word/Excel/IE to bym
sie zastanawial nad lcd.

Bo:
-wiekszy ekran (18" kontra 17")
-mozliwosc zmiany rozdzielczosci (wiesz, jesli nie planujesz co pol roku
zmieniac grafiki, to za rok do plynnej gry bedziesz musial wlaczac 800x600
:( )
-bardziej naturalne kolory (lcd ma te kolory przesycone, aczkolwiek dzieki
temu wydaja sie wizualnie bardziej atrakcyjne)
-2 tys zostaja w kieszenie (crt 2 tys, lcd 4 tys) (decydujacy argument)

Ale:
-miejsce, miejsce, miejsce
-lcd bardzo poprawia wystroj wnetrza
-crt sa bardziej szkodliwe dla oczu, aczkolwiek roznica nie jest typu
stracisz wzrok-bedziesz mial sokoli tenze. Nowe CRT z gornej polki nie wiele
bardziej daja w kosc oczom niz LCD.
-CRT zuzywa wiecej pradu, i sie grzeje

Jesli sie zdecydujesz na CRT, to:
Iiyama VM454
A jesli na LCD to:
Samsung 171P

pzdr
Zbyszek

PS: Sam mam 19" CRT, ale dla matki w najblizszym czasie bedziemy kupowac w/w
LCD.