Re: Bios - gleboka ingerencja

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Fri 06 Sep 2002 - 12:40:12 MET DST

> Nikt by nie pisał w kodzie maszynowym :)))
:)))
Kiedyś pisałem hexadecymalnie na Z80...Niezapomniane przeżycie.

> Ale nawet jeśli pisali to makroasemblerem, to disasemblacja
> wcale nie będzie prościutkim zadaniem. Lepsze to niż przeglądanie
> skompilowanego programu pisanego w języku wyższego poziomu, ale
> i tak niezbyt przyjemne.

IMHO dokładna disasemblacja wcale nie byłaby potrzebna. Na początku kodu
zapewne znajduje się skok do procedury POST. Myślę, że wystarczyło by
wyśledzić rozkaz skoku, i podmienić mu adres na adres procedury z hasłem
(należało by ją umieścić powyżej oryginalnego BIOSu). A po zatwierdzeniu
hasła wykonać skok do POST...albo nie...;)). W każdym bądź razie konieczne
jest zadbanie, aby nienaruszone zostały adresy oryginalnych procedur BIOS...
pozdro...
sprocket