Re: Jak sie wylaczaja dyski?

Autor: Witold Władysław Wojciech Wilk (maniack-news_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl)
Data: Thu 05 Sep 2002 - 21:29:08 MET DST

zuko / Shark von Cygnus do pl.comp.pecet napisał(a):
> Nie wiem czy ktos na to zwrocil uwage...
> Jak jest odpalony komp i w windzie dam "zamknij system", to dysk sie
> wylacza tak... hmm... lagodnie.

bo dostaje komendę SLEEP, czy jakoś tak i wtedy wie, że nie musi się z
głowicami śpieszyć i może to zrobić cicho

> Po prostu przestaja sie krecic
> talerze. A jak wcisne powera, to dysk robi jeszcze takie stukniecie
> glowicami. Przypusczam, ze to parkowanie, no ale co, jak dam w windzie
> zamknij system, to glowice nie sa parkowane? Jak to jest? Te "objawy"
> zaobserwowalem na roznych dyskach.

bo kiedy wyłaczy mu się zasilanie kondziory jeszcze przez chwilkę będą
dawać ruch talerzom. ruch talerzy powoduje to, że głowice nie rysują po
nich. jeśli talerze staną to głowice się w nie wrypią. nie muszę pisać
co sie stanie z danymi. natomiast przy SLEEP dysk pwierw spokojnie sobie
chowa głowice, dopiero potem sobie wyłacza talerze.

--
|_Witold_W._W._Wilk_<maniack_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl>_|
|_______________________ICQ#65665716_GG#3211630_(+48(0)322270471)_|