Re: jaka roznica rpm5400 a 7200 ?

Autor: Witold Władysław Wojciech Wilk (maniack-news_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl)
Data: Thu 05 Sep 2002 - 20:48:44 MET DST

Andrzej Pinczuk do pl.comp.pecet napisał(a):

> Nie sadze, zeby B4 byla glosniejsza od Maxtora d540x :-)

mylisz się. porównywałem. basia4 jest cicha i pi razy drzwi jest podobna
do d540x. z jednym szczegółem. po godzinie dostajesz ataku szału od
cichego, ledwo słyszalnego pisku. nie jest on ani trochę słyszalny w
typowym komputerze z dwoma wiatrakami na 12V lub czterema na 7V, ale
przy komputerze kompletnie bez wiatraków...

> Cichszy to trwalszy ?

ta konkluzja jest świetna, nadaje się na p.r.h.n. :^)

> Gdybys napisal wolniejszy to trwalszy to moglbym sie jesczze zgodzic.

IMHO trwałość jest z mniejszej prędkości obrotowej.

> "Korekcja bledow i te sprawy" - mozesz to rozwinac ?

pewnie chodzi o to, że dysk nie ucelowuje idealnie w miejsce składu
danych i musi stosować korekcję. takie rozkalibrowanie. albo bład
elektroniki. albo porównywał wczesne 7200rpm ide, z nowym dyskiem
5400rpm...

--
|_Witold_W._W._Wilk_<maniack_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl>_|
|_______________________ICQ#65665716_GG#3211630_(+48(0)322270471)_|