Re: jaka roznica rpm5400 a 7200 ?

Autor: Andrzej Pinczuk (andy.SPAM.PRECZ_at_send.pl)
Data: Thu 05 Sep 2002 - 08:18:06 MET DST

"wbros200" <wbros200_at_gnutella.pl> napisał(a):

>ja osobiscie nie jestem zwolennikiem dyskow 7200 i powyzej a to z racji tego
>ze szybciej sie zuzywaja lozyska no i dysk chodzi duzo glosniej od 5400

Nie sadze, zeby B4 byla glosniejsza od Maxtora d540x :-)

>poza tym jak sobie porownuje prace Maxtorow 5400 i 7200 to wogole nie widze
>odczuwalnej roznicy w pracy.

A ja widze. Mam d740x i d540x i roznica jednak jest.

> Dopiero kopiowanie danych ma niewielkie
>przyspieszenie. Ale wole komfort cichej pracy niz jakistam szybszy o 10%
>transfer duzych plikow. Im cichszy dysk tym trwalszy

Cichszy to trwalszy ?
Gdybys napisal wolniejszy to trwalszy to moglbym sie jesczze zgodzic.

>Generalnie to co sie liczy to czas dostepu a ten w zasadzie nie zalezy od
>predkosci obrotowej tylko od tego jak szybko przemieszcza sie ramie z
>glowica nad talerzami.

Predkosc talerzy jest wazna jak najbardziej do czasu dostepu :-)

>Spotykalem dyski 7200 z odczuwalnie gorszym czasem dostepu od 5400 - pewnie
>korekcja bledow i te sprawy gorzej dzialaly.

"Korekcja bledow i te sprawy" - mozesz to rozwinac ?

Andy