Re: Benchmarki CPU od Celerona 300 do PIV/Athlon XP

Autor: Paweł 'Dziku' Spychalski (dziku_at_dzikie.net)
Data: Thu 05 Sep 2002 - 14:28:55 MET DST

> Patrząc na wyniki testów to można mieć wielkie zarzuty co do kodu
> testującego.
> Raczej nie jest zbyt profesjonalny (sorry).
A co? Jestem profesjonalnym programistą? ;) Nie wydaje mi się.

> - w jakim języku napisany jest kod testujący
Delphi, lecz większość algorytmów w assemblerze

> - jakie są algorytmy testowania i wykorzystania poszczególnych CPU
Render to długo by tu opisywać. Może wystarczy jak powiem, że jest to
transformacja sceny 3d, przesłanianie, cieniowanie Phonga i wyrenderownie
tego i owego.
Integer i Float to zestaw tych samych operacji matematycznych , tyle że
jedne na całkowitych a drugie na zmiennoprzecinkowych.
MMX - chyba nie musze tłumaczyć.
Pamięć - alokacja i przekopiowanie bloku pamięci.

> - pod jaki system został ten test napisany (98 czy NT)
Zdecydowanie NT.

> Wynik pokazujący, że celeron 700 na 66 jest szybszy od P3 733 na 133,
> to jakiś nonsens! (poz. 769 i 770)

Ja nie widzę tutaj nic zdrożnego. Jak P3 733 na Win9x z innym programem w
tle a Celtek na NT. Cóż, mimo wszytsko, priorytetowanie w Win98 nie działa.

--
Pozdrawiam,
Paweł Spychalski aka Dziku