Re: P4 czy Ath ?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Thu 05 Sep 2002 - 14:18:20 MET DST

Hi,

"<< eMKa >>" wrote:

> Nie było wyjścia. Jak ktoś się pyta czy At 1,6 czy P4 1,4 to wiadomo, że to
> AMDkowiec..

Czy nie widzisz, że to powyższe zdanie nie ma sensu, a jest
wręcz bzdurą straszną? Równie dobrze można by zakładać, że
osoba pytająca się czy lepiej kupić np. F125p 1500 czy
Poloneza 1600 jest również zadeklarowanym wielbicielem
Polonezów i uważa Fiata za %%$#^%_at_. Prawdopodobieństwo i
sens dokładnie taki sam.

> I pewnie i tak kupi athlona, szkoda wywodu, gość nie zna się na
> P4 - a to proc dla "wytrawnych smakoszy" -> może i nie najszybszy, ale
> intel....

Przecież powyższe stwierdzenie nie ma sensu. Co z tego, do
jasnej cholery, że Intel? Czy to firma decyduje o jakości
procesora? Procesory Intela nie są najlepszymi procesorami
na świecie (względem wydajności, jakości wykonania i projektu
techniczego) i daleko mu do nich -- wystarczy poprzeglądać
rynki procesorów specjalizowanych, np. do stacji roboczych
czy elektroniki wojskowej -- na pewno znajdzie się coś lepszego.
Na rynku popularnym liczy się stabilność, kompatybilność z
x86 i wydajność, a w tym procesory Intela _wcale_ nie są wyraźnie
lepsze od procesorów AMD (choć rzeczywiście są lepsze -- w zasadzie
jedynie pod względem wydajności -- od np. VIA C3 i podobnych).

> A ciekawe co Ty masz pod maską? Jak programujesz to pewnie Intel, ale może
> się mylę....

I nie wiem znów, skąd wniosek "jak programujesz to pewnie
Intel". Sam używam mniej więcej po połowie komputerów z
procesorami AMD i Intela. Oba "typy" są równie dobre, z
jedynymi i drugimi na początku były jakieś tam problemy.
Nie mam nic przeciwko Intelowi ani przeciwko AMD, używam
tego, co za jakąś kwotę pieniędzy jest po prostu szybsze
i lepsze. Jestem programistą i do pisania i uruchamiania programów
korzystam akurat z maszyny z AMD K6-2 500, bo jest najwygodniesza.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./