zużycie dysku - problem

Autor: pw (1529_at_poczta.clinika.pl)
Data: Thu 05 Sep 2002 - 13:32:42 MET DST

Chcę kupić używany dysk 4,3 GB, ale nie wiem jak
sprawdzić jego stopień zużycia. Jakiś czas temu kupiłem
dysk 1,5 GB i były tam badsektory. Kiedy sformatowałem
ten dysk, scandisk nie wykrywa już żadnych błędów.
Rozumiem, że zaznaczył wadliwe miejsca jako uszkodzone
i wyłączył z użytku, ale teraz już w żaden sposób nie
informuje o tym. Jeśli na dysku który chcę kupić też
będzie analogiczna sytuacja, to jak to wykryć ?
I w ogóle czy można w przybliżeniu ocenić pozostały
czas życia dysku, tzn. czy warto go kupować ?