Re: PCI Latency patch for VIA chipsets

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Wed 04 Sep 2002 - 11:54:24 MET DST

Użytkownik "Pawel" <fazilog_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> heh, mam pytanie do uzytkownikow tegoz patcha... mam FIC VA503+
> czyli mvp3 i pytanie jest takie, nie widze raczej problemow - no moze
> czasem przy mocnym obciazeniu procka, piszac cos na icq jeszcze, gdze
> ydobywa sie glos przy kazdym wcisnieciu klawisza, nastepuje zwis
> kompa na jakies 10-15 sekund, i nastepnie dalej jest ok, karta to
> sblaster 128 pci, czy to moze byc wlasnie przyczyna braku tego patcha
> czy po prostu mocnego obciazenia kompa (masa otworzonych naraz
> programikow, ktore nieraz na moment zabieraja caly czas procesora jak
> [...]
To nie musi być problem ustawienia PCI latency (choć sprawdzić nic nie
kosztuje). Jeśli brak w systemie jakiegoś pliku waw, który zdefiniowałeś
jako jakiś dźwięk systemowy, Windows szuka go w całej ścieżce dostępu i
w tym czasie system grzecznie czeka na wynik poszukiwań. A jeśli ta
ścieżka jest długa a komputer niezbyt szybki, to zwis jest pewny.
Uruchom FileMon (oraz RegMon) www.sysinternals.com i sprawdź listę
błędnych odwołań. W rejestrze po pewnym czasie zbiera się sporo takich
śmieci.

M.