Re: Szukam info o BIOSie PC, grafice VGA itp..

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Tue 03 Sep 2002 - 20:47:52 MET DST

Hi,

sprocket wrote:

> Oczywiście, przecież to jest przerwanie...Możesz podstawić mu własną
> procedurę, a w niej sprowokować wyołanie wyjątku, w obsłudze którego masz
> procedurę reagującą na wszelkie nieprawidłowości matematyczne, np.
> anulowanie jakiś obliczeń. Bo do wyświetlenia komunikatu o błędzie, to
> trochę przesada ;))

No i o to mi chodzi :) Takich przerwań właśnie jest mnóstwo -- i
każde z nich można wywołać również od ręki za pomocą rozkazu INT.
Wywoływanie co prawda przerwania dzielenia przez zero "z palca"
nie ma najmniejszego sensu, ale jest możliwe :)

> Żadnej. Modulacja jest określeniem zamiany sygnału A/A, C/A lub A/C.
> Zamiana C/C nazywa się kodowaniem, i cyfrowym odpowiednikiem modemu jest
> urządzenie zwane kodekiem. Ale to raczej niepopularna nazwa :(((

Czyli modem taki po linii leci tylko poziomami napięcia stałego,
a nie zmodulowanym sygnałem zmiennym? Pytam, bo nigdy nie trafiłem
na dobry opis tego typu transmisji cyfrowej.

> Właśnie, ale jej wywołanie następuje - AFAIR - przez skok do tablicy
> wektorów przerwań ?

Chyba nie. Programuje się sterownik myszki podając mu adres
procedury obsługi i on woła tę procedurę za pomocą zwykłego CALL,
o ile dobrze pamiętam.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./