Re: Czy warto przesiadac sie z SDRAM na DDRAM

Autor: RusH (rush_at_kiti.pulse.pdi.net)
Data: Mon 30 Sep 2002 - 23:08:30 MET DST

Radoslaw Sokol <rsokol_at_magsoft.com.pl> wrote in

> Hi,

> http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=25000214
>
> Ja tam widzę średnio 5% do 10% przyrostu we wszystkich zasto-
> sowaniach. Do tego te wyniki to historia: testowano AMD 760
> oraz VIA KT266 (nie 266A!), a od tego czasu troszkę się zmieniło
> w kontrolerach pamięci (szczególnie w przypadku KT266A). Ten test
> nie zawiera też benchmarków porównawczych w zastosowaniach
> medialnych, gdzie osiągnięcie 50% nie jest niemożliwe. A swoją
> drogą zupełnie zapomniałeś o takim np. Pentium 4, wyposażenie

mowa o AMD przeca :) a ta architektura nie jest glodna na ram , tak jak
coppermine / tualatin sie zadowla 2GB/s tak AMD pewnie ze 3GB/s wystarczy -
a tyle osiagniesz na PC133 2-2-2

> którego w SDR SDRAM ścina wyniki w sposób znacznie bardziej
> drastyczny niż w przypadku Athlona dysponującego lepszą szyną
> i krótszym potokiem.

P4 to jest pomylka , tego powinni zabronic :) RDramy pc1066 po 960zl
mlahahahahaha

> Podtrzymuję więc moje zdanie, że w większości zastosowań (od
> gier, przez obliczenia, aż do przetwarzania multimediów)
> pamięć DDR przyzwoitej klasy (CAS 2 najlepiej) w połączeniu z
> dobrym chipsetem daje obcenie od 10% do 50% przyspieszenia,

3 do 10% .. no max 20% :)

> oraz że nie jest niemożliwe znalezienie takiego zastosowania,
> w którym przyrost będzie jeszcze większy (choć trudno będzie
> raczej o praktyczne zastosowania tego typu).

no to normalne , syntetyczny test ci udowodni wszystko , nawet to ze P4
jest szybsze :P i ze pszyspiesza internet :DD

Pozdrawiam.

--
RusH   // BigTowerATX CaseMod
 http://kiti.pulse.pdi.net/qv30/masta.jpg :P