Re: Gwarancja na zaplombowany komputer - a prawo do rozbudowy komputera.

Autor: Jacek (golfmaster_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 30 Sep 2002 - 18:04:29 MET DST

"Piotr C." wrote:

> Użytkownik "Tomasz Slaski" <tom_at_ado.pl> napisał w wiadomości
>
> No ale mnie też to zaciekawiło. Bo gdyby było:
> "Zerwanie plomb powoduje ..."
> ale jest:
> "Zerwanie plomb grozi " - tylko grozi, to nie oznacza bezpośredniej
> implikacji. Chyba. Cholera, sam bym nie wpadł na to!

Dokladnie.
A poniewaz "publiczne grozby" sa prawnie zakazane i scigane,
stad sytuacja producenta jest mniej niz wesola.
Nie mamy tutaj oczywiscie do czynienia ze sformulowaniem o charakterze
ostrzezenia "dotykanie przewodow elektrycznych grozi porazeniem" czy
"grozi pozarem"

gdyz w tych przypadkach "narazamy sie na grozbe" ale wywolana silami
natury,
w przypadku producenta, to on sam nam "grozi" a niekoniecznie
"przestrzega przed niebezpieczenstwem", czyli dziala w zlej wierze,
realizujac jedynie wlasny interes komercyjny.

Dlatego mysle ze sprawa jest do wygrania tak przed sadem, sadem
konsumenckim , jak i na drodze ugody.

Jak w ogole producent komputera osmiela sie kierowac grozby wobec
klienta.

Jacek

--
World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
fit to solve NP problems (knapsack algorithm).