Re: Montujecie sobie kompy sami ?

Autor: Wozik (wozik_at_stone.pl)
Data: Fri 27 Sep 2002 - 14:54:59 MET DST

"Sniper" <sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl> napisał(a):

> W Athlonach jądro procesora jest umieszczone bezpośrednio na
> płytce ceramicznej (lub innej - w zależności od technologii
> produkcji).

Co za zboczeńcy w tym AMD, wywalić jądro na wierzch :)

> Mylisz się. Tak było dawno temu - w procesorach typu Pentium.
> Obecnie jądro jest umieszczone na tej płytce (dotyczy to również
> układów Intela). Różnica pomiędzy AMD i Intelem jest taka, że
> ten drugi stosuje dodatkowo metalowe obudowy zakładane na rdzeń
> służące do jego ochrony, a AMD na tym oszczędza. Stąd też -
> ukruszenie brzegu procesora to pozbawienie go kilkuset tysięcy
> tranzystorów.

Jak widać to oszczędzanie nie wychodzi na dobre użytkownikom :(

> Pisząc o ukruszonym rdzeniu nie mam na myśli zniszczeń w stylu:
> urwany bok o wielkości 0,5 cm2. Większość skruszonych Athlonów
> jakie widziałem miało obrażenia o wielkości łebka od szpilki (a
> czasami nawet samego ostrego końca) i objawiało się dopiero po
> przejechaniu palcem po jego krawędziach w postaci drobniutkiego,
> sypiącego się piasku krzemowego.

Hmmm... zawsze sądziłem, że krzem jest na tyle twardym materiałem, że
żeby go ukruszyć to trzeba by go podgrzać do temperatury kilku
tysięcy stopni.

Jak rozumiem ukruszony rdzeń sprawia, że procesor nadaje się do
kosza?

--
wozik[at]stone.pl 		/ Powered by Pentium 4 and Abit BD7 /