KOB KT133 FSX i KOB KT133A FSX.

Autor: Megabyte (megabyte_at_poczta.fm)
Data: Thu 26 Sep 2002 - 19:00:29 MET DST

Czy może mi ktoś wskazać różnice pomiędzy tymi dwoma płytami bo ja ich nie
widze?

Ja posiadam egzemplarz KOB KT133FSX. Dotąd myślałem że główna różnica to ta
że mój model nie obsługuje 266FSB. Na stronie
http://www.kobian.com/pr_mb_dis.html pisze wyraźnie że KOB KT133FSX
obsługuje FSB do 200 i że zastosowano chipset
VT8363 (czyli KT133) natomiast po kilknięciu na link do szczegółowych opisów
można zauważyć co innego. Tam pisze że w tej płycie jest zastosowany VT8363A
(czyli KT133A). Postanowiłem sprawdzić jaki w rzeczywistości jest chipset.
Odkreciłem obudowe i odszukałem mostek południowy (na północnym jest
radiator) na którym wyraźnie pisało VT82C686B. Wiec wszystko wskazuje że w
tej płycie też użyto KT133A. Wchodząc na podstrone z linkami do biosów pisze
że najnowszy BIOS do płyty KOB133FSX(z pazdziernika 2001) wprowadza obsługe
Athlonów XP, które chodzą na FSB266. Postanowiłem zainstalować ten bios
głównie dlatego że usuwał błędy związane z niemożliwością zainstalowania
Windows-a XP. Podczas aktualizacji program zaskoczył mnie informacją że nowy
bios nie jest do tej płyty(czy coś w tym stylu) ja jednak kontynuowałem to
co zaczołem. Operacja zakończyła się pomyślnie.

Co wy drodzy grupowicze o tym sądzicie?

Pozdrawiam

Megabyte