Re: Więcej RAM, wolniejszy komputer:(

Autor: Karol Michalak (orient_at_wytnij_to.icho.edu.pl)
Data: Thu 26 Sep 2002 - 17:39:56 MET DST

Konrad May-Gizynski wrote:

> "Karol Michalak" <orient_at_wytnij_to.icho.edu.pl> wrote in message
>
> No wiec pisze, ze jak sie nie ma innego wytlumaczenia, to zawsze mozna
> zwalic na "pcshita" czy swietego Mikolaja, panie szpecu :>

Wytłumaczenia miałeś. Mogą to być inne pamięci albo o innej organizacji
które ze względu na błędy projektowe płyty głównej nie chcą pracować
razem.

[...]
> czy
>
> OK, nie pamietalem dobrze o co chodzi. Oto wiec cytat (copy/paste) ze strony
> www.pcgiude.com:
> "The only mainstream Pentium chipset to support caching over 64 MB is the
> 430HX "Triton II" chipset by Intel. In actual fact, caching over 64 MB on
> this chipset is considered "optional"; the motherboard manufacturer has to
> make sure to use an 11-bit tag RAM instead of the default 8-bit. The extra 3
> bits increase cacheability from 64 MB to 512 MB (2^3=8, and 64*8=512)."

TAG RAM, to jak już zauważył Rush to nie pamięć cache. To dodatkowa kość
służyła do przechowywania adresów. Np w tym Asusie (o ile mówimy o tym
samym modelu -sławna ap55t ,czy podobnie, na HX) było na TAG RAM gniazdo
pamięci SRAM (dokładnie takie jak w 486 umieszczano pamięć cache a we
wcześniejszych komputerach RAM), podczas gdy na dodatkową pamięć cache był
osobny slot.

> Plyty na chipsecie HX byly przeznaczone do zastosowan zaawansowanych i nie
> spotkalem sie nigdy z wersja 256 kB. Co nie oznacza, ze ich nie bylo, jednak
> nic mi o nich nie wiadomo. I tyle.

Nie były przeznaczone do żadnych "zaawansowanych zastosowań" Był to
normalny chipset, z tym, że następne dwa ze względu na ilość cachowanej
pamięci do celów serwerowych raczej się nie nadawały i z tego powodu przez
dłuższy czas płyty z HX były produkowane. BTW ten "kultowy" Asus miał
właśnie 256 kB pamięci cache.

> P.S. Proponuje EOT.

Niech będzie ;-)

Pozdrawiam

karoo

--
Odpisując, wytnij wstawkę antyspamową w adresie.