Re: serial ata

Autor: Kosh (khn_at_no-spam.wp.pl)
Data: Wed 25 Sep 2002 - 19:03:50 MET DST

"tbg" napisal(la) dnia 2002-09-25 16:37, te oto slowa:

> i tak w tym przypadku jak to mowia d... zbita, bo da sie (wyczytalem w
> koncu) tylko po jednym urzadzeniu podlaczyc do gniazda sata i raidowac
> jednoczesnie, przy czym ten raid nie moze byc "polaczony" z raidem z
> kontrolera raid ata 133
>
> pytanie dlaczego twierdzisz, ze ten raid jest programowy, skoro na plycie
> jest kontroler to jest sprzetowy, programowy to w moim rozumieniu np raid 1
> robiony przez NT/2k jest

1. Czego mozna oczekiwac od prostego, pasywnego mikrokontrolera, ktorego
cena wynosi kilkanascie dolarow.

2. RAID-0,1 i 0/1 wykorzystuja dosc proste algorytmy i nie wymagaja
duzych mocy obliczeniowych (dlatego podstatwowe funkcje w IDE RAID
realizuje CPU).

Sprzetowe "RAID-y" IDE to bardziej zlozone konstrukcje dostarczajace
wyzsze poziomy np. RAID-5 (stopien zlozonosci znacznie wyzszy) i
wyposazone w swoj wlasny mikroprocesor (np. 6-kanalowy SuperTrak SX6000
z wbudowanym i960RM i dedykowanym RAM-em). Procesor zainstalowany w
kontrolerze SX6000 realizuje glownie funkcje logiczna *XOR*, (pozwala
osiagnac nadmiarowosc danych, wykonuje obliczenia parzystosci w "locie")
czy tez steruje kolejkowaniem rozkazow - TCQ.

--
Best regards, Kosh                                 khn(at)wp(dot)pl
"Czlowiek stworzony jest aby szukac prawdy, a nie aby ja posiadac!"