Re: kupuje notebooka- na co zwrocic uwage....

Autor: Sniper (sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Wed 25 Sep 2002 - 12:56:56 MET DST

Użytkownik "FRANC" napisał:

> Chce kupic notebooka- na co zwrocic uwage jesli chodzi o firme

Sugestie:
1. Proponuję Toshibę, HP lub Fujitsu-Siemens. Pracowałem na kilku
takich - wybijają się pod każdym względem w porówaniu do
supermarketowych dupereli.
2. Odradzam wynalazki w stylu Gericom, Actina, California, Aristo,
itp.
3. Na temat IBM'a i Compaq'a nie mam własnego zdania.

> parametry i podzespoly zeby "nie zalowac"?
1. Procesor: wybierz taki na jaki cię stać, ale jednocześnie
stosunkowo mocny, wg mnie obecne minimum to 800 MHz;
2. Pamięć: im więcej - tym lepiej. Jeśli masz kasę wybierz 256 MB,
jeśli nie 128 - nigdy mniej. Tu nie powinieneś oszczędzać.
3. Karta graficzna: sugeruję jakiegoś mobilnego Radeona. Nie pograsz
na tym zbytnio, ale jeśli kupisz shit, to nawet odświeżanie pulpitu
będzie trwało wieki.
4. Dysk twardy: jeśli masz mocnego desktopa z dużym dyskiem i kartą
sieciową, to możesz tutaj zaoszczędzić - 10-15 GB wystarczy. Jeśli
laptop będzie twoim jedynym kompem - poszukaj dużego dysku, np. >30
GB.
5. Matryca: moim zdaniem im większa tym lepsza. Zwróć uwagę na jej
jakość i "martwe" piksele.
6. Akumulatory: dla mnie to jeden z priorytetów. Jeśli "laptok" nie
wytrzyma 2,5 na ich zasilaniu, to w ogóle nie biorę go pod uwagę.
Zdecyduj sam.
7. Touchpad: lepszy niż toporny "dzyndzelek". Zobacz jak działa w
praktyce.
8. Klawiatura: kwestia gustu. Dla mnie musi być miękka i cicha. Zwróc
uwagę na klawisze specjalne: kursory, PgUp, PgDown, Backspace, Del,
Home, End - czasami ich ułożenie jest bardzo niewygodne.
9. Karta sieciowa: podstawa. Tutaj rzadko masz możliwość wyboru.
Pamiętaj tylko, że musi obsługiwać 10/100 Mbit w full-duplexie.
10. Modem: warto go mieć, aczkolwiek nie zawsze jest konieczny. Twoja
decyzja.
11. CD-ROM: bez niego ani rusz. DVD pozwoli ci oglądać filmy w podróży
(pod warunkiem mocnych akumulatorów). Jeśli masz desktopa bez karty
sieciowej - pomyśl o CD-R/W + DVD Combo - będziesz mógł tą drogą
przerzucać dane.
12. Napęd dyskietek: mimo, że wychodzi już z użytku - uważam to za
niezbędny element. Każda poważniejsza awaria lub praca z programami
narzędziowymi często wymaga startu systemu z dyskietki. Warto, żeby
był wbudowany. Jeśli jest podłączany na kablu - prędzej czy później
doprowadzi cię do nerwicy. Ostatecznie może występować w wersji
zamiennej z CD-ROM'em. Ale odradzam wszelkie zewnętrzne urządzenia!

Chyba tyle.

Pozdrawiam,
Sniper