Re: Ghost + duzy dysk + stara plyta

Autor: Iwan (micheash_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 25 Sep 2002 - 01:36:06 MET DST

Użytkownik "pk" <piotrk_at_fr.pl> napisał w wiadomości
> Witam!
> jak pogodzic 2 operacje?
> mam 80GB Barracuda, ktorej nie rozpoznaje plyta gl.
> uzylem disk managera Seagatowego coby plyta rozpoznawala...
> ale chcialem tez Ghostem przegrac zawartosc starego...
> no i tutaj problem... bo jak Ghostem przegram dysk, to mi pewnie
> wykasuje boot loadera, a po przegraniu uzyje boot loadera, to mi
> wykasuje to co zgralem Ghostem!!! :))) i sie koleczko zamyka...
> jak to pogodzic?

1 . Twoja płyta widzi dysk, ale jako mniejszy (jakieś 32GB). Jeśli
zamierzasz używać linuxa, windows2000 czy XP to nie potrzebujesz disk
managera. Jest potrzebny tylko do win98,95, dos itp.

2. Jeśli potrzebujesz disk managera...
    Rozumiem, że chcesz Ghostem odtworzyć partycje z pliku obrazu na
Barracude. Nie wydaje mi się, żeby taka operacja usuwała disk managera. Po
zmianach w układzie parytcji oznacz (np. Ranish'em, fdiskiem) partycję, z
której ma startować system i spisz dane o partycjach z Ranisha. Jeśli po
ponownym uruchomieniu komputera okaże się, że zniknął disk manager (w co nie
wierzę) zainstaluj go ponownie i przy pomocy Ranisha odtwórz strukturę
partycji (metoda ta zadziała, jeśli są to FATy).