Re: Ile kosztuje w Polsce zasilacz PowMax 400W?

Autor: Maciej \ (abraham_at_somewhere.in.pl)
Data: Tue 24 Sep 2002 - 20:08:23 MET DST

Pszemol wrote:

> Zdecydowanie nie kupiłeś lepszego. Kupiłeś zasilacz TEJ SAMEJ MOCY
> z dokładnie identycznymi limitami prądów na każdym wyjściu... Jedyne
> różnice to w bliżej nieokreślonych "czujnikach" które w sumie
> niewiadomo po co są i niewiadomo czy w moim takich samych nie ma...
Rece opadaja.

Rozbierales zasilacz za 9$, za 15$ i za 50$ ? Analizowales konstrukcje,
zawartosc i jakosc uzytych podzespolow ? Przeprowadzalas testy przy
pomocy zestawu komputerowego i chociazby monitoringu napiec ?? na
probce ZZ zasilaczy ? Nie sadze..

Wiec nie masz ZADNYCH podstaw poza "nalepka" by twierdzic ze sa
to konstrukcje o tych samych walorach uzytkowych.

Twoi oponenci z poprzedniego watku ("moc") z racji profesji to robili i
niejednokrotnie usilowali ci to wytlumaczyc. Ja takze. Niestety jak widze
calkowicie bezskutecznie

Jesli tak nie jest - to mniem ze specjalistyczne strony internetowe
testujace
sprzet (w tym tez zasilacze), dystrybutorzy oraz serwisanci biora udzial w
ogolnoswiatowym SPISKU ??
ROTFL !!

> Pomyłką sprzedawcy??? W jakim sensie pomyłką???
> Zapłacił za zasilacz w hurtowni $70 i sprzedaje go za $7? :-))))
Chociazby. I w USA i w Polsce mialy miejsce przypadki gdy sklep
podal nierealistycznie niska cene produktu, ludzie sie zwiedzieli po
czym sprzedawca zmuszony byl go sprzedac. Juz nie rozwazam
innych mozliwosci.

> Weź się nie wygłupiaj. Sprzedawca nie myli się na swoją niekorzyść!
> ;-) A jeśli nawet, to naprawia swój błąd bardzo szybko. Zasilacz o
> którym ja mówię jest w tej samej ofercie już od paru miesięcy... I w
> cenie jego ukryty jest shipping. Wybierz się na witrynę
> www.pricewatch.com i poszukaj cen zasilaczy - prównaj z cenami w
> Polsce i przekonasz się, że całkiem niezły zasilacz kosztuje 8-9
> dolarów plus wysyłka...

Calkiem niezly ???? wolne zarty !!!! 8$ kosztuja najtansze zasilacze
"generic" lub firm o "zlej marce" o ktore toczyla sie w poprzednim
watku awantura...

Na tej zasadzie ja od jutra moge zaczac produkcje zasilaczy w
stodole, spelnic minimum wymagan by uzyskac znak bezpieczenstwa
B i nalepiac tabliczki znamionowe o dowolnej tresci. I nikt tego nie
zweryfikuje - przynajmniej przez pewien czas, zanim dystrybutorzy,
sklepy itd. nie kapna sie ze zasilacze sa trefne... Zas niektorzy mimo
"kapniecia sie" beda kontynuuowac wspolprace bo oferowac bede
sprzet moze i kiepski ale zauwazalnie tanszy od konkurencyjnego.

Biznes is biznes. Jesli wierzysz ze zasilacz za 8$ posiada taka sama
charakterysytyke, zabezpieczenia, etc jak zasilacz za 80$ to zycze
powodzenia/szczescia.

Wracajac do glownej czesci watku:

Najtanszy POWMAX (bedacy takze najtanszym MARKOWYM
zasilaczem) jakiego tamze znalazlem (LP-7700E) kosztuje
20$ za "goły zasilacz + transport"
http://www.pricewatch.com/1/297/2638-1.htm dol strony,
gdzie ty tu masz 15$ z wysylka...

Ten sam model w wersji "BOX" tj. zapakowany w pudlo kosztuje
38$ za "zasilacz + transport"
http://www.pricewatch.com/1/297/2638-3.htm

Model LP-6100D, w wersji BOX, z wysylka kosztuje 46$
za "zasilacz + transport"
http://www.pricewatch.com/1/297/2638-4.htm
Zwracam uwage iz tuz pod nim znajduje sie kolejny zasilacz
"generic" o bodajrze dolara drozszy.

Bedac litosciwym podaje tylko NAJNIZSZE ceny, bo model
LP-6100D wystepowal u paru firm drozej...

Najtnaszy z scislej "czolowki" zasilaczy, Antec 400W o symbolu
SL400 - (polowa strony)
http://www.pricewatch.com/1/297/2638-6.htm
kosztuje "jedynie" 66$ z transportem.

Kolejny Antec, PS-A-400 (BOX), dol, 77$
http://www.pricewatch.com/1/297/2638-7.htm

Najtanszy EnerMaX 430W, model EG465P-VE, BOX, 93$
(polowa strony)
http://www.pricewatch.com/1/297/2638-8.htm

Zgodam sie ze w wypadku LP-6100D nie jest to przeszlo
70$ jak directron.com - zreszta analiza cen wskazuje ze
directron.com ma ceny nawet do 2x wyzsze niz gdzie indziej,
ale nadal zadna miara nawet w "twoim" pricewatch
najtanszy/najslabszy/najprostszy markowy zasilacz nie
spada z cena ponizej 20$ za wersje "OEM" i 38$ za
"BOX".

> Jeśli rutynowo się je sprzedaje i na tym
> jeszcze zarabia przy takich cenach to możesz sobie wyobrazić ile
> kosztuje jego produkcja...
I wyobrazam sobie czego on w srodu nie posiada.. a nawet wiem to
po rozebraniu i obejrzeniu paru zwlok tandety ktora w USA chodzi
za 9$

> I przy cenach detalicznych praktycznie identycznych
Identycznych ?? Wolne zarty, gdzie ty tu widziales identyczne ceny
detalicze ?? Wlasnie powyzej zademonstrowalem poslugujac sie
TWOIM zrodlem ze tak NIE jest.

> zasilaczy w innych sklepach możesz też wyobrazić sobie
> jakie marże doklejają sobie ci wszyscy pośrednicy którzy łapki swe
> położą na produkcie...
Kapitalizm to kapitalizm. Patrz moj komentarz o directron.com, widac
ze ta firma ma marze dochodzaca do kolo 100%, a mozna przypuszczac
ze sa od niej firmy drozsze.

> Wszystko to sprawia, że cena końcowego
> produktu w detalu, gdzieś na zadupiu Europy (czytaj w Polsce) po
> przejściu przez 10-ciu pośredników nie ma w ogóle absolutnie żadnego
> związku z kosztem jego produkcji
Wszystko to sprawia ze ceny te dobrego sprzetu prohibicyjnie sa po takim
przejsciu wysokie, a g* kosztuje tyle ile winien kosztowac w miare porzadny
sprzet.

> a zatem wszelkie dywagacje na temat
> powodów różnic w cenie w oparciu o jakość materiałów, wagę, kolor
> nalepki są zupełnie bezwartościowe.
Nawet nie spytam skad ten wniosek...

Na nasze nieszczescie zaleznosc miedzy cena a jakoscia z powodu
posrednikow nabral jedynie karykaturalnego wymiaru... Zasilacz g*
za 9$ kosztuje u nas po takim przejsciu przez posrednikow drogawo
(okolo 20$-25$), zas najtanszy z sensownych drogo (45$) nie mowiac
o tym ze cena najtanszych konstrukcji "czolowki" przekracza u nas 125$

Poza tym jestem ci BARDZO WDZIECZNY za podanie url'a do
pricewatch. Dzieki temu wlasnie udostepniles mi kolejne argumenty
przemawiajace za moja teza... Bardzo ladnie koreluja sie z tabelami
od directron.com

Jesli zalozymy ze najtanszy "generic/noname" kosztuje 9$, zas najtanszy
(dosc okrojony) POWMAX 20$ to juz jest powod do zastanowienia.

Jesli miedzy dwoma konstrukcjami o tej samej mocy 400W (ale z
pewnymi roznicami konstrukcyjnymi), tego samego producenta, z
tej samej kategorii (BOX) mamy kolejne 10$ roznicy to chyba te
dane staja sie oczywiste w swojej wymowie.

> I o to mi cały czas chodziło w dyskusji.
Jak zwykle "Jesli fakty sie nie zgadzaja z teza, tym gorzej dla faktow"

--
AbrahaM
Artificial Biomechanical Replicant Assembled for Hazardous Assassination and