Re: Socket 478 - Socket A

Autor: jak chcesz napisac usun to z adresu (_at_skrzynka.pl)
Data: Tue 24 Sep 2002 - 13:01:11 MET DST

Iwan wrote:

> Witajcie!
>
> Podobno intel zapowiedział, że do podstawki 478 będzie produkować
> procesory do 10 GHz i będzie je można włożyć do dziś dostępnych płyt (nie
> będzie problemem napięcie rdzenia). Czy to prawda? Czy nie wiecie jakie są
> plany AMD względem socket A? Jest do dla mnie bardzo ważne, gdyż w ciągu
> najbliższych dni muszę zdecydować, czy wybrać Durona 1300 czy Celerona 1700.
> Z góry dzięki z odpowiedź.
> Iwan

No to masz problem.. AMD z socet Aa ciagnie dlugo... inna sprawa to
napiecie/szyna na plycie...

Raczej nie licz na rozbudowe - napewno cos sie zmieni - choc AMD jest pod tym
wzgledem nieporownywalnie lepsze..

Intelowi ciezko wierzyc - nawet pod PIV zmienil podstawke i ci co kupili na
poczatku duzo z tego nie maja..

Inna rzecz to uklad zasilania na plycie i to ze 10Ghz procesor raczej z szyna
400 czy 533Mhz specjalnie nie bedzie wspolracowal..
Jak uczy historia - u intela zapomnij o rozbudowie - szybciej zmieni na tyle
specyfikacje ze nic nie wsadzisz niz wyjdzie mocniejszy 2 razy proc od tego co
wsadzisz na poczatku.. U AMD jest szansa na rozbudowe - 2x mocniejszy - pod
warunkiem ze kupisz najslabszy na pocztku drogi rozwojowej gniazda..
(obecnie mysle o wymianie D600 na D1200 - gdybym kupil wtedy celka 600 nie mial
bym takieg problemu - po drodze zmienil gniazdo - a celki chyba najwiecej zmian
przezyly - inna sprawa ze to dzialanie w duzej mierze marketingowe - do BX wciaz
wychodza przejsciowki i wszysko wlozysz..

Tyle ze proc to nie wszysko - do 10Ghz beda juz zupelnie inne pamieci , plyty ,
dyski , grafiki....