Re: serial ata

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Tue 24 Sep 2002 - 11:40:07 MET DST

Hi,

tbg wrote:

> czy "zwykle" dyski da sie podlaczac do tego interfejsu?

IIRC miała być do tego jakaś przejściówka. Trudno na razie
w ogóle dostać jakiekolwiek akcesoria (nie mówiąc już o
dyskach) więc nie wiem jak z funkcjonowaniem i dostępnością.

> juz sie zdecydowalem na 6380 MSI, a tu mi donosza, ze 6590 warto sie
> przyjrzec chociazby dlatego, ze obsluguje AGP 8x, a w przyszlym roku bedzie
> trzeba wymienic karte graficzna i wtedy sie to moze przydac.

Tak możesz do śmierci czekać. Za rok wprowadzą AGP 16x i też
trzeba będzie kartę i płytę główną zmieniać :>

> problem w tym, ze nie widzialem jeszcze serial ata w akcji i nie wiem ile da
> sie tam podlaczyc urzadzen, na jakich kablach, czy dyski ata100/1333 pojda
> na tym, z przejsciowka, czy tez bez itp itd.

Jedno urządzenie na kanał (pewnie cztery kanały SATA będą
montowane normalnie na płycie równolegle z dwoma lub
czterema UltraATA).

Kable -- specjalne.

ATA100/133 -- pewnie pójdą z przejściówką, ale jeszcze dużo
wody w Wiśle upłynie, zanim pojawią się płyty bez normalnych
kanałów UltraATA -- więc nie ma sensu ich podpinać do SATA.

> moglby mnie ktos oswiecic? mam dyski 60GB IBM z serii ICLA, gdyby serial ata
> je obsluzylo to dokupilbym jeszcze 2 identyczne i zrobil stripping po
> wszystkich, tylko czy wejda wszystkie mimo 2 kontrolerow? nie potrafie sie

Po co Ci ten striping? :)

Programowy striping na czterech dyskach nie jest IMHO
najlepszym pomysłem. Dwa to już wystarczająco dużo.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |