Re: nowy AMD - Thoroughbred "B" !

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Mon 26 Aug 2002 - 23:08:38 MET DST

> To moze inaczej. Maly Quiz :)
Światła gasną, zapada cisza....
Czekam na pytania.... :)))

> 1) Pod jakie pamieci zostal zaprojektowany P4?
eeeee.....
półprzewodnikowe ???

> 2) Gdzie zauwaza sie glownie przewage P4 na Athlonem?
hmmmmm.....
W wypowiedziach intelowców ????
A tak serio, to z czego ta przedwaga wynika ????

> Nie sa podobne...
Są. Niżej masz export z Excela, pokazujący przyrosty wydajności na DDR 266 w
stosunku do SDRAM 133.
         Athlon P4
      Sisoft Sandra 73% 71%
     48% 72%
      Cachemem 76% 73%
     132% 62%
     10% 7%
      SYSmark 6% 10%
     8% 13%
     3% 7%
      Winstone 1% 5%
     6% 8%
      Winzip 0% 0%
      Quake 17% 25%
     2% 1%
      Unreal 10% 12%
     11% 13%

Widać pewną przewagę w przyrostach dla P4 w testach wysokopoziomowych, ale w
niskopoziomowych - tradycyjnie - wygrywa AMD. Wiem, wiem, zaraz mi
napiszesz, gdzie mogę sobie wsadzić niskopoziomowe benchmarki, ale to one
właśnie testują specyficzne cechy komputera;na wysokopoziomowe wplyw ma
_cały_ system.
Ale jeżeli przez podobieństwo wyników rozumiesz zgodność w każdym teście co
do procenta, to odrazu możemy zacząć się przezywać, bo inaczej się nie
dogadamy ;)))
W grę wchodzi tu jeszcze jedna rzecz, w P4 mamy do czynienia z zupełnie
różnymi chipsetami. A kontroler RAM z KT 266A, używany w P4X266 jest
uznawany za niezwykle udany :) To też może mieć wpływ na wyniki...

Krzysiek, nie przekonsz mnie, że Athlonów nie spowalnia węższe pasmo dostępu
do RAM. Być może od początku się nie rozumiemy: być może Ty twierdzisz, że
Athlonowi nic nie da szybsza pamięć, bo jej nie wykorzysta, a ja twierdzę,
że Athlonowi dużo da szybsza pamięć, tylko żeby ją mógł obsłużyć (szybsze
FSB !!!). Czyli każdy z nas gada o tym samym, "tylko z różnego końca" :)))
.Ale tak serio, to dopiero ewentualne pojawienie się Athlona z szybszym FSB
może rozstrzygnąć tę kwestię. Dlatego na razie - choć nieśmiało - proponuję
EOT :))
pozdro...
sprocket