Re: USB 2.0 czym sie bawic?

Autor: rasz (rush_at_kiti.pulse.pdi.net)
Data: Mon 26 Aug 2002 - 19:48:28 MET DST

"Sniper" <Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl> wrote in

> Widać, że na tej grupie lepiej liczyć się z każdym słowem, bo tacy jak
> "rasz" nie wiedzą nawet co to przenośnia. Przykro mi.

poprostu Gwiazda to mozna pisac o czyms rewelacyjnym a nie o produkcie
ktory byl proba naprawienia bledow konstrukcyjnych poprzednika

> Tutaj możnaby wiele wywodów wysnuć, co jest lepsze a co gorsze. I
> jeden i drugi interfejs ma swoje wady i zalety. USB 2.0 jest
> standardem zaprojektowanym przez zupełnie inną firmę niż FireWire.

USB nie zostalo zaprojektowane przez firme a przez grupe firm. FW zapewne
tez (nie zaglebialem sie w historie FW).

> Oba
> są równolegle rozwijane i na swój sposób wdrażane. Jak na razie USB
> 2.0 jest montowany w większości nowych płyt głównych, a FireWire tylko
> w nielicznych. W dodatku to drugie rozwiązanie jest ciągle bardzo
> kosztowne.

kontroler FW to 140zl , kontroler USB to 65zl roznica jest , ale o wielkich
kosztach raczej nie mozna tutaj powiedziec

> Nie wiem, skąd te informacje, ale STANDARD TRANSMISJI, to powszechnie
> obowiązujący protokół przesyłania danych, a FireWire z pewnością
> jeszcze musi długo "popracować", żeby się tego zaszczytnego miana
> doczekać. Póki co, można by powiedzieć, że standardem jest stare USB
> 1.2

standardem dla np kamer cyfrowych

> To również sprawdzona informacja? :-)

na najbliszsze 2 lata tak :)

> No właśnie... dopiero zaczynają. Jeszcze długa droga przed nimi. A
> niestety o losie interfejsów nie decydują ich konstruktorzy, tylko
> projektanci urządzeń je wykorzystujących.

Jak juz pisalem np kamery cyfrowe.

> Gdybyś sobie przypomniał
> historię, z łatwością zobaczysz, jak wiele genialnych wynalazków
> upadło, choćby dlatego, że były za drogie, lub jakaś tam firma nie
> wyrobiła z produkcją odpowiedniej ilości urządzeń.

Apple montuje FW od dawna i jeszcze jakos zipie i nie ma zamiaru tego
zmieniac :)

Pozdrawiam.

--
RusH   // BigTowerATX CaseMod