Re: USB 2.0 czym sie bawic?

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Mon 26 Aug 2002 - 19:05:54 MET DST

Użytkownik "rasz" napisał:

> gwiazda lol

Widać, że na tej grupie lepiej liczyć się z każdym słowem, bo tacy jak
"rasz" nie wiedzą nawet co to przenośnia. Przykro mi.

> FW jest lepsze

Tutaj możnaby wiele wywodów wysnuć, co jest lepsze a co gorsze. I jeden i
drugi interfejs ma swoje wady i zalety. USB 2.0 jest standardem
zaprojektowanym przez zupełnie inną firmę niż FireWire. Oba są równolegle
rozwijane i na swój sposób wdrażane. Jak na razie USB 2.0 jest montowany w
większości nowych płyt głównych, a FireWire tylko w nielicznych. W dodatku
to drugie rozwiązanie jest ciągle bardzo kosztowne.

> jest dluszej i ono jest standardem transmisji

Nie wiem, skąd te informacje, ale STANDARD TRANSMISJI, to powszechnie
obowiązujący protokół przesyłania danych, a FireWire z pewnością jeszcze
musi długo "popracować", żeby się tego zaszczytnego miana doczekać. Póki co,
można by powiedzieć, że standardem jest stare USB 1.2

> i nic tego nie zmieni

To również sprawdzona informacja? :-)

> producenci zaczynaja je montowac standardowo na plycie

No właśnie... dopiero zaczynają. Jeszcze długa droga przed nimi. A niestety
o losie interfejsów nie decydują ich konstruktorzy, tylko projektanci
urządzeń je wykorzystujących. Gdybyś sobie przypomniał historię, z łatwością
zobaczysz, jak wiele genialnych wynalazków upadło, choćby dlatego, że były
za drogie, lub jakaś tam firma nie wyrobiła z produkcją odpowiedniej ilości
urządzeń.

Pozdrawiam,
Sniper