Barracuda IV - SMART failure? (chyba pilne)

Autor: mac (nobody_at_nothing.com)
Data: Mon 26 Aug 2002 - 13:37:23 MET DST

Powiedzcie czy powinienem zaczac sie bac o moja Barracude IV 80 Gb ? (plyta
asus a7m266-d)
Uruchomilem dzis rano komputer jak codzien, win2k zatrzymal sie, wlaczyl sie
scan disk, troche mnie to zdziwilo bo ostatni raz system zamknal sie bez
komplikacji,
Skanowanie trwalo przesadnie dlugo (~ 5 minut) ale nie bylo zadnych
problemow, windows zwyczajnie sie uruchomil,
Dla pewnosci po chwili zrestartowalem system, i zaraz po starcie komunikat,
cytuje z pamieci:

WARNING
SMART failure predicted
back up your data, replace disk, itp itd,

Powaznie wystraszony wylaczylem kompa i z dusza na ramieniu wlaczylem na
nowo, tym razem wszystko bylo ok, ale czy rzeczywiscie?
Mam mase waznych danych, ale nie bardzo moge przestac pracowac na tym dysku
przez najblizsze dni, boje sie, ze zanim dokupie kolejny bedzie za pozno,

Czy moge spodziewac sie w najblizszej przyszlosci kompletnej awarii dysku?
czy moze to mogl byc
tylko falszywy alarm?

pozdr
mac