Re: Rozerwalo mi plyte w napedzie DVD

Autor: Speedy (speedy_at_2a.pl)
Data: Sun 25 Aug 2002 - 23:06:13 MET DST

Hej

Użytkownik "Grzegorz B." <grz-b_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Włożyłem krążek CD-ROM z danymi do napędu DVD.
> Po chwili słyszę trzask. Napęd nie daje się otworzyć.
> W końcu jak się otworzył to na tacce została JEDNA
> CZWARTA objętości płytki. Reszta utkwiła w mechanice urządzenia. Mam
> pytanie:
> 1) Czy takie wypadki z rozrywaniem płytek się zdarzają?
> ( napęd DVD firmy LG.)

Tak i ciągle sie o tym slyszy, Nie tylko LG (ale głównie) ale tez inne takie
tzw. noname

> 2) O ile się orientuję to chyba nie ma przeciwwskazań do używania płyt
> CD-ROM w napędach DVD?

Dobrze sie orientujesz... :)
Problem dotyczy w szególnosci bardzo szybkich napedów >50x i płytek starych,
uszkodzonych itp.
Przy oczyszczaniu napedu zwróc uwage na drobniutkie okruchy które mogly sie
zaklinowac w zebatkach, czasem sa prawie niewidoczne a szuflada sie zacina
(przedmuchac !)

--
Pozdrovionka
Speedy