Re: monitor crt 19" 110kHz - co polecacie??

Autor: x5y7_at_poczta.onet.pl
Data: Sun 25 Aug 2002 - 07:45:52 MET DST

> najlepiej na Trinitron'ie lub Diamondtron
>
> czy ktos ma MAG Innovision 810???
>
> pawel

Zupełnie nie rozumiem "oburzonych", nie rozumiejacych tematu. Dla mnie temat
jasny jest jak słońce a 19' i 110kHz zupełnie wystarcza do określenia o jaki
monitor i z jakiego pułapu cenowego chodzi.

19-stki 110kHz i wyzej to zazwyczaj najwyzsza pólka u każdego producenta.
Ciężko sie wiec na czymś takim zawieść. MAG'a ma mój kumpel i nie słyszałem by
na niego narzekał. Natomiast znam kogos kto bardzo narzeka na MAG'a 17-calowego.

Osobiście też sie nad takimi monitorami zastanawiam. W końcu to pułap cenowy
zblizony jest do tanich LCD a jakośc o kilka rzędów wielkosci lepsza. Czytałem
dobre recenzje o Samsungu 959NF. Ostatnio zastanawiam sie nad iiYamą 454Pro,
zwłaszcza ze ma ponoć 130kHz a jego recenzja na serwisie tomshardware jest
rewelacyjna. O ile jeszcze tam nie trafiłeś to polecam kliknąć tutaj:
http://www.tomshardware.pl/display/02q1/020319/index.html

A dla wszystkich nie kumajacych co to jest owe 110kHz, krótki cytat ze strony
Toma:

" Warto zauważyć, że kluczowym czynnikiem mającym wpływ na jakość monitora jest
częstotliwość odświeżania poziomego, z jaką jest on w stanie pracować. Możemy
wyróżnić pięć klas monitorów, w zależności od optymalnej częstotliwości
odświeżania przy danej częstotliwości.

85 kHz = 1024 x 768 @ 85Hz
95 kHz = 1280 x 1024 @ 85Hz
107 kHz = 1600 x 1200 @ 85Hz