Re: bios nie pamieta roku

Autor: Wojtek (nick0000_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 24 Aug 2002 - 22:43:45 MET DST

> mam stara plyte ktora nie pamieta ustawionego roku w biosie tzn.
po
> [...]
na 96
> co dziwniejsze to na plycie nie ma bateryjki
> chyba nie jest to jakis naped atomowy ktory sie wyczerpuje i za
kilka
> lat zacznie mi niezapamietywac miesiaca a potem dnia? hehehehe
> dobra do rzeczy standardowy bios awarda updejtowany na nowszy a
potem
> zdeupdejtowany na starszy (moze to miec wplyw) plyta shutlle (czy
jak
> sie to pisze)
> a i na plycie jest jakas czarna kostka i jest na niej narysowane

Jakoś bez bateryjki sobie płyty nie wyobrażam choć cuda się
zdarzają.
"do rzeczy":
- nie próbowałem startować płyty bez bateryjki więc nie wiem czy się
da ale nawet jeśli się da to nie ma szans aby płyta zapamiętała
jakiekolwiek ustawienia.
- BIOS nie radzi sobie z rokiem 2000? ustaw np datę 1999, wyłącz i
włącz kompa. Jeśli zapamięta to znaczy że masz bateryjkę BIOS ma
kłopoty z datą.
-czy problem występował z obydwoma wersjami biosa'a
- jeśli nie masz manuala do tej płyty to zajrzyj na stronę
producenta, powinny być jakieś info o niej i np inf. gdzie jest
bateryjka (jaki to model- dokładnie)

Pozdr.

Wojtek