Re: MSI K7T266 Pro2 - czego jej brakuje?

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Fri 23 Aug 2002 - 22:10:34 MET DST

> Wiadomo - stary chipset KT266A, pracujący z zegarem max 133
> (podwojony daje 266). Nowsze płyty wykorzystują jak się
> zorientowałem chipset VIA KT333, obsługujący zegar FSB 166
Nie !. FSB to nie to samo, co magistrala RAM. W tym chipsecie FSB pozostaje
na poziomie 133, czyli RAM taktowany jest asynchronicznie. Wynikiem tego
jest wyłącznie lepsze samopoczucie posiadacza, wzrost wydajnoiści jest na
granicy błędu pomiarowego.

> (podwojony do 333). Ale jak sądzę tego nie potrzebuję
> bo procek i pamięć DDR ze starej płyty nie chcę wymieniać
> a one i tak pracują z max zegarem 133...
> Jaki konkurencyjny chipset do KT333 warty jest uwagi?
KT266A :). Inna sprawa, że różnica w cenie jest symboliczna. Ale w
wydajności jeszce mniejsza :))

> Jakie znaczenie ma dziś 32bit PCI? Jakie karty to mają?
Praktycznie - wszystkie, poza graficznymi AGP :) Tylko drogie płyty do
serwerów posiadają 64bit PCI 66 MHz

> Jedyne co mi przychodzi do głowy to USB 2.0, ale też nie
> mam żadnych urządzeń co mogłyby to wykorzystać...
> Wewnętrzna nagrywarka. Kamerka działa na USB 1, więc?

Więc sam zdecyduj. Uważam, że jeśli ktoś ma płytę MSI na KT266 A, to nie ma
żadnego racjonalnego powodu, aby ją wymieniać.
pozdro...
sprocket