Re: Co sie stanie ?? Prosze o pomoc.

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Fri 23 Aug 2002 - 16:31:28 MET DST

Użytkownik "Lukasz" napisał:

> Co sie stanie jak na plyte ktora obsluguje ramy na 66.7 mhz
> (dimm) wsadze kostki 100 mhz ? Czy beda dzialac czy nie ?

Jedno jest pewne: na pewno nie uszkodzisz płyty.
Jeśli chodzi o różnice w architekturze układów DIMM dla kości 66 MHz i 100
MHz to wielkich zmian, poza innym procesem (skalą) technologicznym, nie ma.
Kości 100 MHz zazwyczaj różnią się od swoich starszych braci umiejętnością
pracy z szybszymi częstotliwościami. W związku z powyższym możesz spróbować
włożyć te kostki do swojego komputera. W większości przypadków kości zostaną
prawidłowo rozpoznane, z tą różnicą, że będą pracowały z częstotliwością 66
MHz - bo tylko tyle będzie potrafiła obsłużyć płyta (chipset / procesor).
Jeśli będziesz miał pecha - po prostu system nie wystartuje, bo nie rozpozna
zbyt nowych układów. Wtedy będziesz musiał poszukać wolniejszych pamięci.

> A ha i jak sprawdzic ile w rzeczywistosci koputer wykorzystuje ramu, tzn
gdy
> plyta pokazuje naprzyklad 128 to jak sprawdzuc ze rzeczywiscie tyle bedzie
> uzywac a nie polowe . ?? jest jakis program do tego ?

Jeśli BIOS rozpozna 128 MB, tzn. że system operacyjny też je zobaczy. A to
oznacza, że zawsze gdy zajdzie taka potrzeba, wykorzysta wszystko co tylko
mu wpakujesz.

W Windows 2000 naciśnij CTRL + ALT + DEL. Wybierz Menedżera zadań ->
wydajność. Na dole masz podane użycie pamięci. W Windows 98 masz narzędzie
Monitor systemu w Akcesoriach. Celowo wymieniłem te najprostsze. W necie
jest masa softu, które oprócz podawania takich informacji zajmują się
również optymalizajcą niewykorzystanej pamięci.

Pozdrawiam,
Sniper