problem z SB128 na AbitKT7

Autor: Jarzyn (mjarzyn_at_polbox.com)
Data: Thu 22 Aug 2002 - 23:50:50 MET DST

Witam.

Od dosc dlugiego czasu mam nastepujacy problem:

Dzwiek generowany przez karte SB 128 PCI na plycie Abit KT7A wydobywa sie z
trzaskami, piskami etc. Dzieje sie to pod systemem W2k i WinXP tylko w
momencie wlaczania innego programu lub np. kopiowania (np. w momencie
odpalania jakiejs mp3ki najpierw cos przez moment zazgrzyta a potem dzwiek
leci juz dobrze, oczywiscie do momentu np. przelaczenia sie na inne okno
etc.). Pod Win 98 nie ma zadnych problemow. Moje podejrzenia padly na
wspoldzielenie przerwania karty muzycznej z innymi urzadzeniami. I
rzeczywiscie Win98 ustawia rozne przerwania czyli takie jakie BIOS ustawil
(te ktore widac przy starcie systemu). Win2K i XP natomiast totalnie to
olewaja i ustawiaja 4 urzadzenia na 12 przerwaniu (sieciowke, grafike, usb i
muzyke wlasnie). Reczne ustawienie przerwan rowniez nie daje rezultatow
(tzn. nowe windowsy ustalaja co chca). Zonglerka karty muzycznej tez nie
pomaga. Wyczytalem gdzies, ze karty muzyczne Creativa rezerwuja sobie 5
przerwanie i trzeba ustawic w biosie 5 irq na LegacyISA. To tez nie
rozwiazuje problemu. Wylaczenie w BIOSIE USB (nie korzystam) tez nic nie
daje. Dodam, ze mam tez w systemie karte graf. Creativa: Gef2 Anihilator 2.
Moze te urzadzenia sie gryza ? Podobno upgrade biosu (mam z 07.11.2001) moze
pomoc, ale sa tylko 2 nowsze wersje na stronie Abita i w zadnej nie jest
wspomniane, ze rozwiazuja taki problem). Poza tym jesli jest inny sposob niz
upgrade BIOSa to wolalbym go zastosowac, bo jestem raczej zielony w temacie
upgradow.

Czy ktos wie o co moze chodzic ? Mial ktos taki problem ? Jak zmusic W2k i
XP zeby poprawnie zczytywaly przerwania ustalane przez BIOS ?

Na koniec dokladna konfiguracja:
Abit KT7A (bios rev. 07.11.2001)
Duron 1Ghz
320 RAM