Re: FIC 503+ wszytskie sloty PCI obsadzone

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Thu 22 Aug 2002 - 23:11:49 MET DST

Użytkownik "Robert P." <zyx1_at_poczta.zonet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
ma
> 3 sloty PCI. W tej chwili mam obsadzone 2 , am usze dolozyc jeszcze jedno
> urzadzenie. Slyszalem plotke, ze jak sie obsadzi wszytskie sloty PCI to
moga
> wystapic jakies problemy (Ci ktorzy tak mowia twierdza, ze slot PCI obok
> zlacza AGP wspoldzieli jedno przerwanie) . Mam pytanie do uzytkownikow lub
> bylych uzytkownikow (chetnie wyslucham opinii Radka Sokola) tej plyty, czy
> moga potwierdzic lub zaprzeczyc. Tak ogolnie to musze dolozyc kontroler
ATA
> 100 (lub 133).
>
> pozdrawiam
>
> Robert P.

Pozwolę sobie wyprzedzić opinię znakomitego kolegi R. Sokoła :)
Z tym współdzieleniem przerwania to bym nie przesadzał, problem jest
znacznie bardziej prozaiczny, ale przez to beznadziejny: karty AGP i PCI
mają lutowaną elektronikę z odmiennych stron. Skutek jest taki, że jeśli
chcesz wsadzić karę PCI obok AGP, to będzie ona chciała mieć "śledzia" tam,
gdzie ma już go karta AGP :( .Ot - figle projektantów. W najlepszym
przypadku można śledzia od PCI wywalić, ale elementy elektroniczne będą się
"wpychać" między podzespoły karty graficznej. A tam - wiadomo - radiatory,
wiatraczki - kibel. Chyba właśnie dlatego tak to sobie wykombinowali, żeby
slot PCI obok AGP musiał być pusty, a przez to możliwe jest lepsze
chłodzenie karty grafiki.
pozdro...
sprocket