Re: Zasilacz- pali sie

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Thu 22 Aug 2002 - 16:31:44 MET DST

Użytkownik "Marcin Tworek" napisał:

> Zasilacze za 80 zl nie sa zle.
> Mialem takich kilka i zaden nie sprawial klopotow.

Jeśli kupisz Enlighta lub Shifteca gdzieś tam za 80 zł, to będzie dobry. Jak
kupisz Codegena, też będzie sprawował się dobrze, z tą różnicą, że częściej
mogą ci się zdarzać zawieszenia systemu, a w przypadku uderzenia pioruna
oprócz zasilacza spali ci się cały komputer (tak jak kiedyś mi - straty:
ponad 4000 zł).

> Palenie sie zasilacza nie nalezy do jego obowiazkow.
> To obowiazek bezpiecznika.

Niestety czasy takie nastały, że większość nowych urządzeń zawiera
kondensatory. Podczas włączenia zasilania w pierwszej kolejności następuje
ładowanie tych kondensatorów. Gdyby zastosować tutaj bezpiecznik
błyskawiczny, to każde włączenie zasilania wiązałoby się ze spaleniem
bezpiecznika. Dlatego coraz częściej stosuje się bezpieczniki zwłoczne,
dzięki czemu przepalają się z pewnym opóźnieniem - co pozwala spokojnie
rozpocząć proces ładowania kondensatorów. W takiej sytuacji zanim spali się
bezpiecznik - spali się najpierw cały zasilacz - a jeśli ten jest kiepski,
to również i płyta główna.
Oczywiście sytuacja bezpieczników zwłocznych nie jest tak oczywista jak
tutaj piszę - na pewno stosuje się go w większości monitorów, natomiast z
zasilaczami bywa różnie - ciągle stosuje się jeszcze bezpieczniki
błyskawiczne.

Pozdrawiam,
Sniper