Re: Stacja 1,44" SCSI!!!

Autor: Maciej W. Rozycki (macro_at_ds2.pg.gda.pl)
Data: Thu 22 Aug 2002 - 15:21:15 MET DST

On Wed, 21 Aug 2002, Hades wrote:

> Swego czasu ktos na liscie poszukiwal stacji dyskietek SCSI.
> Sporo osob w tym nie ukrywam ze i ja twierdzilo ze nic takiego
> nie istnieje. I tu okazalo sie ze nie jest to prawda. Dzis wlasnie
> taki naped trafil w moje rece, a wiec cos takiego jednak istnieje.

 Nie wiem czy kiedykolwiek istnialy napedy FDD ze zintegrowanym na plytce
interfacem SCSI (chyba nie, a szkoda), ale od wielu lat w roznych
systemach wystepuja napedy FDD podlaczone do magistrali SCSI przez
odpowiedni kontroler zewnetrzny.

> Zeby jednak wyjasnic jak to wyglada faktycznie, informuje ze w
> zasadzie sam naped to typowa stacja (w tym wypadku Teac)
> tylko ze jest do niej dolaczana specjalna plytka ze zlaczem
> SCSI poprzez ktore jest ona wlasnie podlaczana do kontrolera
> SCSI. Jak to pracuje jeszcze nie wiem. Ile kosztuje i czy jest

 Dodatkowa plytka zawiera typowe interface'y: SCSI i FDD oraz kontroler
(procesor) z oprogramowaniem realizujacym polecenia SCSI za posrednictwem
kontrolera FDD. Np. rozwiazanie firmy DEC (stosowane od lat 80' m.in. w
komputerach rodziny VAX) oparte jest o interface SCSI NCR 53C94 i
mikroprocesor i8085.

> na sprzedaz? Tez jeszcze nie wiem. Z racji ze jest to rzecz
> bardzo nietypowa nie bede chcial sie tego pozbyc chyba ze
> ktos bedzie w stanie zaoferowac kwote rzedu xxx zlotych.

 Obecnie produkowane rozwiazania tego rodzaju (rowniez kontroler
SCSI<->ATA) mozna obejrzec pod "http://www.winstation.com/" (strony web
niestety malo profesjonalne).

--
+  Maciej W. Rozycki, Technical University of Gdansk, Poland   +
+        e-mail: macro_at_ds2.pg.gda.pl, PGP key available        +