Re: nowy AMD - Thoroughbred "B" !

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Thu 22 Aug 2002 - 14:29:14 MET DST

[...]
> Nie dlawi. Naszczescie Athlony nie sa tak zalezne od przpustowosci pamieci
> jak P4. Dlatego nie ma jakiejs duzej roznicy miedzy SDR a DDR oraz miedzy
> 133/133 a 133/166.

Odważne stwierdzenie, z czego je wynosisz ? Z linka B. Kozickiego
http://www.tomshardware.com/cpu/02q3/020821/athlonxp-20.html
wynika, że w niektórych testach aplikacyjnych nawet przetaktowany Athlon XP
3400 + wypada gożej niż 2600+. Z czego to wynika, jak nie ze współpracy z
pamięcią ??. Zresztą nawet tam napisali, że RAM pracował w trybie CL3
zamiast CL2. Nie nazwałbym tego brakiem zależności od przepustowości
pamięci...
Procesor musiałby mieć b. duży wewnętrzny cache, aby być w miarę niezależny
od FSB.
Uważam, że gdyby zapewnić Athlonowi wystarczająco szerokie pasmo dostępu do
RAMu(choćby i 400 MHz) pobiłby P4 na każdym polu.
Nie ma co gdybać, trzeba poczekać :(. Szkoda...

[...]
> barton to juz inny socket.

:))
Jak dla mnie, może to być nawet i Socket 478 ;)) Albo Socket 3, byleby tylko
mocniej docisnął produkty Intela :))
pozdro...
sprocket