Re: Tania karta graficzna

Autor: Krzysiek (silverman_at_oldschoolmotherfucker.com)
Data: Wed 21 Aug 2002 - 22:08:54 MET DST

"666" <szescszesc66_at_poczta.onet.pl>, wrote in

> A wiec to jednak podstawowa sprawa... Kto by pomyslal, a przeciez
> pisales, ze pamieci sa za wolne zeby cokolwiek zobaczyc. Czyzbys
> zamierzal teraz zaprzeczyc sam sobie i wmawiac mi, ze to predkosc
> pamieci spowodowala roznice?

[westchniecie, zalamanie rak i blagalne spojrzenie na niebiosa]

Sorry ale teraz to mnie zalalmales i dlugo dochodzilem do siebie. Wogle
nie kojarzysz faktow i probujesz sie czepiac. Wydajnosc karty w glownej
mierze zalezy od przpustowosci pamieci, kazde podkrecenie albo nie
dotaktowanie spowoduje roznice w wydajnosci. Slyszales o czyms takim jak
nie trzymanie sie specyfikacji i podkrecanie albo niedotaktowyanie kart
przez producenta? Wez np. takiego GF2 MX Herculesa/Prolinka Ultre oraz
jakas inna karte albo jakiegos Chinskiego syfa i zwykla karte. Roznice w
taktowani spore przez co wydajnosc w grach rozna bezwzgledu. Nadazasz o co
chodzi? W normalnym GF2 MX pamieci ma za wolne by wykorzystac 64MB.

> Niestety nie moge znalezc taktowania pamieci slabszej karty, core mialy
> na pewno
> takie samo. Co do pamieci to na pewno pozniej to sprawdze, ale tez nie
> bylo jakiejs diametralnej roznicy. Od razu zaznaczam ze wyjezdzam jutro
> na dwa tygodnie :)

Milego wyjazdu :)

> Tymczasem moze rozwiazesz zagadke: Dlaczego karta z 32mb ramu jest
> wolniejsza tylko gdy zaladuje tekstury przystosowane do wersji 64mb?

Bo sie nie mieszcza w pamieci karty 32MB, logiczne.

> Gdyby rzeczywiscie zalezalo to od ustawien core/mem to roznica powinna
> byc widoczna takze po uzyciu tekstur w wersji 32mb.

Bo zalezy.

> Zreszta czy nie zastanawia Cie, dlaczego producent gry w ogole dokonal
> takiego rozdzialu na tekstury zoptymalizowane dla kart z rozna iloscia
> ramu?

Przeciez to normalne. Producent tylko bardzo to uproscil dajac mniejsze
pole manewru w wyborze rozdzielczosci i jakosci wyswietlanej grafiki.

> Moim zdaniem waskim gardlem w komputerach najczesciej jest ram i
> procesor,

A to niby dlaczego?

> a juz na pewno w tej konfiguracji ktora wczesniej podalem.

Waskim gardlem sa karty graficzne. Przy GF2 GTS spokojnie mozna by grac w
1024x768x32

--
Krzysztof Szczepanek mailto:silverman_at_go2.pl
!!Music's for you and me, Not the fucking industry!!