Microtek SkanMaker 4800 MOJA OPINIA !!!!

Autor: KevlarCD (KevlarCD_at_Topnet.pl)
Data: Wed 21 Aug 2002 - 19:01:09 MET DST

Witam.
No coz, skusilem sie i musze powiedziec ze nie zabardzo jestem zadowolony z
tego skanera.
Jakosc skanow jest , powiem wprost, fatalna. Albo ja cos nie umiem, albo za
duzo oczekuje albo mam sztuke do bani. To moj pierwszy skaner, ale sie juz
bawilem na innych troszeczke.

Jesli chodzi o takie banaly jak skan plytki Chipa czy gazety to moze byc OK.
Ale do obiektow 3D sie to nie nadaje. Tzn, w sumie nie 3D bo skanowalem
niewielkie plytki (plaskie) meteorytow. sa to materialy kamienne i kamienno
zelazne, plaskie o roznych barwach itp.

Pierwsze co zauwazylem to to, ze skany sa blade. Kolory jak 10 letnia
błazeria. Po drugie juz nawet w 600dpi bez powiekszania skan jest super
beznadziejny. Jak sie da 1:1 to normalnie mozna sie pociac.
Zupelnie sie to nie nadaje i nie odzwierciedla rzeczywistosci nawet w 20%.
W porownaniu do np. zdjecia cyfrowego te skany sie nie umywaja.

A wiem jak to ma wygladac bo skanowalwem na jakims skanerze 1200x600 albo
jeszcze mniej (nie pamietam modelu i firmy, ale jutro sprawdze) i tam to
wygladalo bardzo fajnie. Chyba to byl Umax albo cos takiego z dziwna nazwa.

Cale szczescie ze moge to badziewie odeslac w ciagu 3 dni :))
W sumie jak za sprzet znanej firmy to nie spodziewalem sie skanera o (jak
dla mnie) fatalnych jakosciowo skanach.

Nie znam sie ale moze mam jakis badziewny sterownik Twain albo co ?
Uzywalem oprogramowania dolaczonego do skanera.
Jak ktos chce to przesle kawalki skanow i moze mi ktos powie czy to tak ma
byc czy nie.

--
---------[ MARCIN CIMAŁA ]------[ IMCA#3667 ]---------
http://www.meteoryt.net   ---->   Meteorite Information Center