Re: Tania karta graficzna

Autor: 666 (szescszesc66_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 20 Aug 2002 - 16:28:21 MET DST

Krzysiek
> 666

> Podaj dokladne konfiguracje, sterowniki, taktowania i producentow obu
> kart. Ustawienia gier oraz roznice w FPS'ach

Konfiguracja jest w obu przypadkach identyczna, komputer p4 733 z 192mb
ramu. To wszystko zostalo sprawdzone empirycznie, a nie jakiestam "u kolegi
chodzi szybciej". Karta gf2mx 32mb sdram i karta gf2mx 64mb ddr. Gra
uruchamiana w rozdzielczosci 800x600 i 1024x768 (32 bit kolor w obu
przypadkach). Ilosci klatek nie mierzylem (nie wiem nawet czy gdzies
je ta gra wyswietla) ale golym okiem widze, ze przy 32 ramu uzyskuje
okolo 18-20 klatek, czyli niezbyt plynna gre. Na drugiej karcie (sprawdzalem
ja z ciekawosci, sterownik ten sam, byla pozyczona) gra chodzi znacznie
plynniej, dalbym powiedzmy 25-30fps. Moze nie jest to jakas szokujaca
roznica, ale przy 20 klatkach film mozna ogladac, a z graniem juz nie tak
ciekawie.

> W tym problem ze on w sumie ma racje ale nie do tych kart i ich
> mozliwisci.

Nie wiem czemu sie upierasz ze tylko rozdzielczosc ma cos wspolnego z
iloscia
zaladowanych tekstur? Z tym ze te karty chodza nijako w wyzszych
rozdzielczosciach moge sie zgodzic - rzeczywiscie przejscie z 800x600 do
1024x768 daje duzy spadek wydajnosci, ale nie powiedzialbym ze
przekracza mozliwosci tych kart na tyle, zeby nie dalo sie z nich w miare
komfortowo korzystac.

Pozdrowienia