Odp: liteon 40 i smartburn pytanie

Autor: Sybaryta (wbros2002_at_tlen.pl)
Data: Tue 20 Aug 2002 - 12:21:37 MET DST

Użytkownik Matias <fojo_at_poczta.sronet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ajp786$8o3$1_at_news.onet.pl...
> witam. mam takie pytanie do znawcow tematu. najpierw opisze o co
> biega.
> 1. nagrywarka liteon 40125W.
> 2. plytka platinum pisze multispeed ale pamietam ze na opakowaniu bylo
> napisane 16x.
> 3. po wlozeniu plyty smartburn wykrywa ze mozna nagrywac max x32.

pomimo ze mam nagrywarke 24x to jednak musze stwierdzic ze zeby plyta dobrze
sie zapisywala w wysokiej predkosci nosnik musi byc bardzo wrazliwy i szybko
reagowac na naswietlanie lasera.
A wrazliwy nosnik oznacza mniej trwale dane
Dlatego nawet na plytach multi-speed wazne dane nagrywam x4 a mniej wazne
x16. Dodam ze powyzej x16 czas nagrywania rozni sie nieznacznie i nie jest
liniowo szybszy czyli x40 wcale nie jest nagrywane 3 razy krocej niz x16.