Re: pentium 4 vs. athlon

Autor: Tomasz (cattomcat_at_hotmail.com)
Data: Tue 20 Aug 2002 - 09:59:16 MET DST

> I tutaj nasuwa mi się kolejny problem: większość nowych płyt posiada
> sprzętowe zabezpieczenie procesora przed przegrzaniem (z liderem ASUS
> CPU-Overheating Protection na czele). Faktycznie - zabezpieczenie działa,
> tylko z minimalnym opóźnieniem. Załóżmy następującą sytuację: gwałtowne
> zatrzymanie wentylatora na procu, np. z powodu zatarcia, lub przypadkowo
> odczepionego kabelka blokującego wentyl. W przypadku płyt pod Intela,
> zabezpieczenie takie faktycznie zadziała skutecznie - komputer wyłączy się,
> ratując procesor przed przegrzaniem. W przypadku Athlona, czasami może nie
> [...]
Uruchomilem raz system z niedzialajacym wiatraczkiem. Temperatura
sukcesywnie rosla.
Akurat wtedy uzywalem powerdvd. Jak temperatura doszla do 65 stopni to
komp zaczal wyc (ustawienia w biosie). Jak doszlo do 76 stopni to
stwierdzilem ze bios nie jest w stanie wylaczyc zasilania - teraz mam
juz nowy bios ale tego nie sprawdzalem - a dalej nie testowalem tylko
wylaczylem kompa.

Mysle ze sukcesywnie rozgrzewalby sie az do zawieszenia - pytanie - czy
dalej by zwiekszal temperature i spalilby sie czy po zawieszeniu
temperatura ustalilaby sie lub spadla ?

Tom