Re: P造ta pod P4

Autor: Wojciech Giersz (chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 19 Aug 2002 - 21:02:53 MET DST

> Generalnie jako uzytkownik Asus'a (starego, ale zawsze) moge sie

Jaki dokladnie model? Czy nie czasem P2B-F/P3B-F/CUBX w sknoconym
revisionie? ;)

> przyczyny nic sie nie dzieje samo :) I po co komu problemy ? Dlatego
> polecam Asusa, moze nawet sobie byc drozszy - za spokoj mozna tyle
> zaplacic.

Stosunkowo sluszne i poprawne rozumowanie, chociaz do kilku szczegolow bym
sie przyczepil :)
-- jesli plyta ma nie sluzyc do podkrecania procesora, to plyty Intela
   (dla odpowiednich procesororow oczywiscie) sa IMHO znacznie lepsze. No
   i wyraznie tansze od porownywalnych plyt Asusa -- nie zawsze, ale
   zazwyczaj,
-- jesli chodzi o podkrecanie, to z kolei Asus nigdy na tym polu
   specjalnie nie blyszczal. Tutaj Abit praktycznie od zawsze byl liderem,
   ostatnio cos jednak podupadl,
-- od pewnego czasu znacznie poprawil sie poziom plyt produkowanych przez
   MSI, Gigabyte'a i (zwlaszcza) Epoxa, sadze, ze mozna ogolnie
   stwierdzic, ze produkty tych firm od Asusa nie odbiegaja w znaczacym
   stopniu, poza jedynie cena,
-- znam kilka modeli plyt Fujitsu-Siemens -- Asus moglby sie uczyc, jak
   sie robi plyty. Rewelacja krotko mowiac, minusem jest nieszczegolna
   dostepnosc na rynku,
-- reasumujac -- szukajac dobrej plyty pod AMD IMHO najlepiej jest
   zaczynac od Epoxa i F-S, pozniej kolej na MSI i Gigabyte'a, Asus
   dopiero w pozniejszej kolejnosci, dla procesorow Intela kolejnosc dosc
   podobna -- Intel i F-S, Gigabyte i MSI, Asus, Abit...

Przy okazji jeden drobiazg -- Asus zaczal ostatnio stosowac niefajne
zagrywki majace na celu poprawic wyniki w testach wydajnosci i
stabilnosci. Mam na mysli podniesione nieznacznie taktowanie szyny (137MHz
zamiast 133), obnizane sztucznie timingi pamieci i tryby pracy AGP przy
wyzszych czestotliwosciach szyny itp. Mnie sie to bardzo nie podoba i
tutaj firma ma spory minus.

--
Chektor
..Wojciech.Giersz.....................................Voice.+48-032-2312060..