Re: ---- Monitory LCD -----------

Autor: GLide (glide_at_terramail.pl)
Data: Mon 19 Aug 2002 - 01:16:37 MET DST

On Sun, 18 Aug 2002 21:40:00 +0200, Rafał 'R4v' Błachnio
<raist_at_poczta.fm> wrote:

>Jakie znieksztalcenia? Podaj przyklad. Ja jakos tego nie widze na
>monitorze. Wszyscy pisza o znieksztalceniach. Jak karta daje obraz
>rozmyty bardziej niz w TV to mozliwe, ze bedzie nieciekawie, nie wiem, u
>mnie jeden piksel na ekranie to jeden piksel w pamieci karty (to widac).
>Wynika to zreszta z zasady dzialania ekranu TFT.
Pixel w pamieci karty? Ciekawie wasc prawisz....... :-)
Chodzi Ci o to, ze w monitorze LCD w niminalnej rozdzielczosci na
jeden piksel generowanego przez karte obrazu przypada jeden pixel
matrycy? To przeciez oczywiste - taka juz natura tych wyswietlaczy, ze
jakiekolwiek interpolowanie rozdzielczosci wyglada na nich zalosnie.

Nigdy niemiales doczynienia z kartami pokroju Daytona, Milky Way i
podobnymi? Podlacz sobie do jakiegos dobrego monitora (aby efekt byl
lepiej widoczny) najpierw jakiegos Matroxa a potem jedna z w/w.
Jesli nie zobaczysz roznicy to w sumie nie masz sie czym martwic -
oznaczac to bedzie, ze Matrox Ci do nieczego nie bedzie potrzebny a w
kieszeni zostanie troche grosza na piwo. ;-)

A co do samych znieksztalcen to najczestrzymi w takich wypadkach sa
kiepska ostrosc i/lub delikatnie cienie(odbicia) doskonale widoczne
np. pod tekstem.

Pozdrawiam
GLide