Scandisk zawiesza komputer, problem z dyskiem!

Autor: semp (semp_at_semp.prv.pl)
Data: Sun 18 Aug 2002 - 20:30:45 MET DST

Witam,
mam dysk IBM DTLA 58 GB (60 GB). Podczas defragmentacji komputer zawiesza
mi sie na 10%. Uruchomilem scandisk pod windows, a ten zawiesza sie
zawsze na 7.000 ktoryms klastrze tak ze komputer nie odpowiada. Podobne
objawy sa podczas proby nagrywania plyt CD i czesto codziennej pracy z
windows. Odpalilem scandisk w dosie i rowniez wiesza sie na tym samym
klastrze. Mialem jeszcze dosowa wersje Norton DiskDoctora na dyskietce,
gdy probuje cos nim zrobic to na tym samym klastrze wystepuje Abnormal
Program Termination i program wyrzuca mnie do a:\.
Co mam zrobic? Dysk jest nowy! Poprzednio mialem samsunga ktory co chwila
sie sypal i mial juz tyle zlych klastrow, ze w koncu z niego
zrezygnowalem na rzecz IBMa. Nie kazcie mi wymieniac dysku! Czy mozna
jakos zablokowac klaster znajac jego numer? Moze gdybym ten
7.000ktorystam klaster oznaczyl jako BAD to problemy by ustapily?
pozdrwiam
k.