chłodzenie procesora w notebooku

Autor: Kazik Zmijowski (kazzzmij_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 18 Aug 2002 - 14:29:57 MET DST

Witam,

Na początku roku wymieniłem wysłużoną 730XCDT na nową
Toshibę Satellite 1800-911 (PIII/1.1GHz/256RAM/20GBHDD z XP HomePl).
Ogólnie wrażenia są pozytywne, praktycznie jedyny dyskomfort stanowi
wiatrak procesora.
Rozumiem że procesor 1.1GHz potrzebuje przy pełnej wydajności
wymuszonego chłodzenia, natomiast trudno mi zrozumieć że nie można
ustawić takiej konfiguracji komputera która przy zredukowanej do
minimum wydajności nie wymagała uruchamiania wentylatora.

Program narzędziowy Toshiba Power Saver niby umożliwia ustawienie
dowolnej konfiguracji wydajności, jednak nawet przy najwolniejszych
ustawieniach ten przeklęty wiatrak ma sporo do roboty (jest tym
bardziej uciążliwy że zaczyna pracować okresowo załączając się na
chwilę co parędzięsiąt sekund).

Pytanie - czy ktoś ma jakieś "osiągnięcia" w tej kwestii, np. czy
programy typu CPUidle, Vcool itp dają tu jakieś efekty?

Jak podane powyżej system preinstalowany XP HomePl, sterowniki
najnowsze wg http://www.toshiba-tro.de/

Pozdrawiam,

Kazio