Re: Regulacja napiecia jak to jest ???????

Autor: Przemek (brak_at_nospam.pl)
Data: Sun 18 Aug 2002 - 11:14:28 MET DST

Użytkownik jaras <jarasgb_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ajnjrk$ssl$1_at_news.tpi.pl...

> Chodzilo mi o zwyklego "Copperka" (plyta Slot 1) . A pytam sie dlatego
> poniewaz slyszalem taka opinie ze jezeli plyta nie potrafi podac
mniejszego
> napiecia to na takiej zwyklej przejsciowce tego nie da sie zrobic. A sluza
> one (przejsciowki) tylko do regulacji napiec ( podkrecanie) gdy plyta np
nie
> ma takiej mozliwosci ale moze podac wymagane napiecia.

Zakres napiec zalezy od ukladu sterujacego zasilaniem procka zastosowanego
na plycie .Ogolnie stare plyty do ktorych nie wyszedl bios z obsluga
coppermine
dawaly najnizsze napiecie 1.8V . Regulacja napiecia na przejsciowce to
zwykle zworki ktore zwieraja lub nie do masy odpowiednie nogi ww
ukladu -jesli uklad nie wspiera np 1.7v to po prostu nie wytworzy zadnego
napiecia.
Sam uzywam cel 700 na jednej z pierwszych plyt na BX - solteku sl62B- dziala
bez problemu na najnizszym napieciu wytwarzanym przez plyte (1.8V).
Jedna uwaga - probowalem tez wstawic celki z 100Mhz szyna , ale nie wiem
dlaczego mocno sie grzaly i pracowaly niestabilnie, wiec pozostalem przy 700
lekko podkreconej.

pzdr