Re: Gluup....

Autor: Andrzej Pinczuk (andy.SPAM.PRECZ_at_send.pl)
Data: Sun 18 Aug 2002 - 01:46:35 MET DST

"anty_k" <piciucha_at_wupe.pl> napisał(a):

>A konkretnie które???

Nie ma tak, ze nagrywarka marki X musi zawsze byc master.
Duzo zalezy od konfiguracji reszty sprzetu - a zwlaszcza tego,
co wisi na drugim koncu tasmy.
Generalnie nie widze problemow, zeby nagrywarka pracowala
jako slave. Zdarza sie jednak, ze z takiego podpiecia wynikaja
problemy. Czesto przepiecie wtedy nagrywarki na master
rozwiazywalo problem.
Nigdy nie mialem problemow z Teacami, natomiast na nowych plytach
niektore modele Philipsow nie lubily byc podrzedne.

>A jesli mam taki kaprys i chcę używać nagrywarki (bo tak faktycznie jest)
>jako napędu CD bo mam inną nagrywarkę to co?

No to jak masz 2 nagrywarki, to raczej nie masz dylematu
z podpieciem :-) Podpinasz tak, zeby dzialalo :-)
Zreszta to samo tyczy sie tandemu cd-nagrywarka.

>"Zaleca", i tylko zaleca, co nie znaczy że tak ma być!

Tak. Na np. 8080B modelach program flaszujacy nie chcial
sie nawet uruchomic, jesli tylko stwierdzal, ze nagrywarka
wisi jako slave, o czym informowal stosownym komunikatem.

>A inne firmy też to "zalecają"?

Jesli nawet nie, to nic z tego nie wynika.

>Poza tym IMHO nagrywarka służy do nagrywania, a nie do permamentnej zmiany
>firmwaru.

To byl tylko przyklad pokazujacy, ze czasami nagrywarki musza byc
jako master. I ze sa ku temu jakies powody.

>Jak urządzenie zaczyna odstawać od współczesnych parametrów (prędkość,
>możliwość kopiowania zabezpieczeń, itp) to po prostu wymienia się go. Mam
>supersprawny CD-ROM x4 ( dałem za niego majątek prawie)- czy mam go używać?

Kogos po prostu moze nie byc stac na zmiane sprzetu co rok, dwa.
Poza tym dlaczego ma nie uzywac starszego napedu,
czy tylko dlatego, ze wolno kopiuje ? Zauwaz, ze nie kazdy
potrzebuje szybkiego komputera i wszystkiego co jest naj.

>Nie traktuj tego mojego posta, jako atak na twoją osobę - po prostu czas nie
>stoi w miejscu.

Tu sie zgodze :-)

Andy