Re: jaki modem wybrac

Autor: Wojciech Skrzypinski (usun.skrzyp_at_hot.pl)
Data: Sat 17 Aug 2002 - 15:01:54 MET DST

wek20_at_skrzynka.pl (wek20) wrote in <ajku6t$5l0$1_at_news.tpi.pl>:

/ciach.../

>chce kupic modem do internetu
>przeszedlem sie po sklepach i ku mojemu zdziwieniu nie znalazlem zadnego
>sprzetu firmy zoltrix (ktory kiedys uzywalem)
>z tego co zauwazylem, obecnie najwieksza popularnoscia chyba ciesza sie
>modemy pentagram
>i w zwiazku z tym mam pytanie, jaki model wybrac?

Powiniem byc to modem sprzetowy (nie tzw. winmodem jak tanie Zoltrixy).
Troche sie spozniles - sprzedalem ostatnio tanio na Allegro
doskonaly modem zewnetrzny ZyXel, sprawdzony na zaszumionej linii z TPSA i
call-back'iem Internetii.. Oto link do tej starej aukcji, poczytaj sobie :

http://www.allegro.pl/showitem.php?item=6571377

Co prawda nowy kosztowal kiedys ponad 400 zl - ale byc moze trafisz gdzies
uzywany za 100-150 zl. Nie polecam dostepnych obecnie Zoltrixow za
kilkadziesiat zlotych. To kiepskie winmodemy (nie posiadajace wlasnego
procesora, obciazajace procesor Twojego komputera). Poszperaj jednak na
Allegro ! W grudniu na aukcjach charytatywnych WOSP udalo mi sie kupic za
30-40 zl legendarnego Zoltrixa sprzed paru lat. Nie pamietam modelu, ale
jest to ostatni wewnetrzny modem tej firmy oparty na zlaczu ISA. Po
zainstalowaniu w komputerze jednego z czlonkow rodziny, modem po prostu
zwalil mnie z nog. Byl bardzo szybki, a na tej samej linii negocjowal
jeszcze wieksze przepustowosci niz ZyXel. Warto poszperac.

Jesli zdecydujesz sie na jakis wewnetrzny modem US Robotics - uwazaj, bo
wiekszosc z nich to winmodemy, czasem wchodzace w konflikt sprzetowy np. z
Sound Blasterem na plytach Abita. Jesli tylko masz troche miejsca na
biurku - najlepszym modemem dla Ciebie bedzie modem zewnetrzny.

Pozdrawiam,
Wojtek