Re: Radiator z karty graficznej

Autor: benek (benek.benek_WYTNIJTO__at_wp.pl)
Data: Fri 16 Aug 2002 - 10:15:50 MET DST

> 1 Wczoarj spadł mi radiator z karty graficznej i nie chce się
> z powrotem przykleić, czy go mozna przykleic do chipa?

mozna - usun pozostalosci starego kleju z radiatora (np benzyna
ekstrakcyjna, spirytusem,...) i chipu, a nastepnie uzyj specjalnego kleju do
radiatorow np _Arctic_Alumna_ lub _THERMOPOX_85_CT_ (mozna kupic w sklepach
elektronicznych lub overclockerskich)
http://www.4max.com.pl/
http://www.discotech.waw.pl/

> 2 Ile maksymalnie wam się udało podkręcić kartę S3 Savage 3d,
> mi na razie na 130MHZ, ale dalej nie chce iść.

pewnie radiator odpadl bo klej nie wytrzymal grzejacego sie chipu - mam
zasadnicze pytanie czy to podkrecenie daje realny wzrost wydajnosci (np 25%
w QIII itp) bo jak nie to nie ma sensu podkrecac - chyba ze dla sportu ;-)

BTW zanim bedziesz kupowal klej ogladnij dokladnie laminat Twojwj karty
graficznej - moze ma 2 otwory na "koleczki" w oklicach chipu (specjalnie do
montowania coolerow) - wtedy zamiast wydawac kase na klej kupisz jakis
cooler (radiator z wiatrakiem) specjalnie do kart graficznych - IMHO lepsze
rozwiazanie przy podkrecaniu lub od razu kupic (np w 4maxie lub gieldzie
komputerowej) _GlobalWin_FA_420_ (ale nie wiem jaka wytrzymalosc ma jego
tasma "przylepna")

pozdrawiam