Re: Czy jest sens - dyski , raidy itp.

Autor: Rafa? Cygnarowski (rafi_at_pers.pl)
Data: Wed 14 Aug 2002 - 12:05:11 MET DST

Bruneros wrote:
> czy jest sens dokupic (z drugiej reki) drugi taki sam dysk np. na allegro i
> zrobic macierz 60 gb (stripping) na raidzie wbudowanym w plyte - HPT370
> (koszt jakies 240 zl) ? (raid na plycie byl mi potrzebny tylko po to by
> wyorzystac ata100 -inne plyty wtedy mialy tylko ata66)
>
> czy kupic nowego osobnego twardziela 60 gb ? (np. ibm - jest obecnie dosyc
> tani)
>
> na ile zyskam na wydajnosci odczytu zapisu stosujac raid ? warto sobie
> zawracac tym glowe ? wiem ze jak cos padnie to bedzie kicha.

Do zalet sprzetowego raid-a nalezy zwiekszenie szybkosci - mowie tutaj o
raidzie 0 - linearing, czyli laczenie dyskow w jeden wiekszy.
Rozwiazanie takie ma zapewnic jednoczesny zapis/odczyt na obu dyskach.
W praktyce roznie to bywa. Moj kolega ze studiow uzyskal na swojej
plycie (chyba abit) blisko 2x transfer jednego dysku, wiec zysk jakis
jest...